Aon

De vraag
We hebben veel telefonisch contact met onze klanten. We willen deze contacten persoonlijker en warmer laten worden. We willen dat onze medewerkers van “verkoper” naar “adviseur” verschuiven.
De aanpak
We hebben ervoor gekozen de diverse verschillende afdelingen door elkaar te trainen. Daarbij hebben we het programma in 4 halve dagen uitgevoerd met steeds een ochtend en een middag groep. Daardoor kon de telefoon altijd bemand zijn met voldoende mensen. De lunch was dan gezamenlijk.
Focus in het programma was de mens aan de andere kant van de lijn. Dus de wie centraal ipv het product (de wat). Hoe ga je het gesprek aan waarbij zowel de mens als het product op de juiste manier behandeld wordt.
De impact
De klantcontacten zijn nu prettiger voor zowel klant als medewerker. De klant wordt beter centraal gezet en vanuit diens behoeften en wensen worden passende producten aangeboden.
Details
- Bedrijf
- Aon
- Skills
- Sales / Communicatie
- Doelgroep
- Telesales medewerkers
