Aon

De vraag

We hebben veel telefonisch contact met onze klanten. We willen deze contacten persoonlijker en warmer laten worden. We willen dat onze medewerkers van “verkoper” naar “adviseur” verschuiven.

De aanpak

We hebben ervoor gekozen de diverse verschillende afdelingen door elkaar te trainen. Daarbij hebben we het programma in 4 halve dagen uitgevoerd met steeds een ochtend en een middag groep. Daardoor kon de telefoon altijd bemand zijn met voldoende mensen. De lunch was dan gezamenlijk.

Focus in het programma was de mens aan de andere kant van de lijn. Dus de wie centraal ipv het product (de wat). Hoe ga je het gesprek aan waarbij zowel de mens als het product op de juiste manier behandeld wordt.

De impact

De klantcontacten zijn nu prettiger voor zowel klant als medewerker. De klant wordt beter centraal gezet en vanuit diens behoeften en wensen worden passende producten aangeboden.

Details

Bedrijf
Aon
Skills
Sales / Communicatie
Doelgroep
Telesales medewerkers

To top